Πέμπτη 24 Απριλίου 2008

Μέτωπα σε Ευκλείδη - Φλέμιγκ

Αγγελιοφόρος, 24/04/2008

Στην κεντροανατολική πλευρά του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης επεκτείνονται μέσα στο επόμενο δεκαπενθήμερο οι εργασίες κατασκευής του μετρό. Oπως δήλωσε στον «Α» ο διευθυντής έργου Μετρό Θεσσαλονίκης, Νίκος Σιδέρης, οι σταθμοί στους οποίους θα αρχίσουν εργασίες είναι στον Ευκλείδη και στη Φλέμιγκ, ενώ μέσα στο επόμενο τρίμηνο εργασίες θα ξεκινήσουν και στους άλλους τέσσερις σταθμούς μέχρι το τέλος της διαδρομής της γραμμής κορμού του μετρό στη Νέα Ελβετία.

Η ταλαιπωρία είναι δεδομένη στους σταθμούς, στους οποίους ήδη τα έργα είναι σε εξέλιξη, όπως και η επέκτασή της ανατολικά. Ωστόσο, οι καθυστερήσεις στις εργασίες επιβάλλουν επίσπευση των έργων, ώστε η ανάδοχος κοινοπραξία να κινηθεί εντός χρονοδιαγραμμάτων.

Oπως είπε ο κ. Σιδέρης, «ήδη είναι σε εξέλιξη εννέα εργοτάξια σε όλη την πόλη και απομένουν άλλα τέσσερα, που θα ενεργοποιηθούν μέσα στο επόμενο τρίμηνο. Oι μετροπόντικες υπολογίζουμε πως θα αρχίσουν σκάψιμο μέσα στο καλοκαίρι, αφού προηγουμένως κατασκευαστούν οι διαφραγματικοί τοίχοι σε όλους τους σταθμούς».

Σε εξέλιξη

Σήμερα σε εξέλιξη είναι οι εργασίες στο Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, όπου κατασκευάζεται ο επίσταθμος και το φρέαρ μέσω του οποίου θα μπουν κάτω από την επιφάνεια του εδάφους οι μετροπόντικες «Κάσσανδρος» και «Θεσσαλονίκη» για το υπόγειο ταξίδι τους.

Στο σταθμό Δημοκρατίας κατασκευάζεται εκτός των διαφραγματικών τοίχων της πλατείας και η διασταύρωση που θα συνδέσει τη δυτική επέκταση του μετρό.

Στο σταθμό Βενιζέλου οι εργασίες έχουν προχωρήσει σημαντικά και ήδη είναι σε φάση ολοκλήρωσης οι διαφραγματικοί τοίχοι. Στο σταθμό Αγίας Σοφίας επίσης ξεκίνησε η κατασκευή τους, όπως και στο Σιντριβάνι, όμως στην περιοχή της Βιβλιοθήκης του ΑΠΘ, όπου ολοκληρώθηκαν οι αρχαιολογικές εκσκαφές, βρέθηκαν 730 τάφοι, κάτι που δεν περίμεναν ούτε οι αρχαιολόγοι για μια περιοχή που βρίσκεται εκτός των αρχαίων τειχών της πόλης. Η εξεύρεση των τάφων θα σημάνει καθυστέρηση στην πορεία υλοποίησης των έργων. Μετατοπίσεις δικτύων κοινής ωφέλειας γίνονται ήδη στην περιοχή του σταθμού Πανεπιστημίου (Γ' Σεπτεμβρίου), κοντά στη Φοιτητική Λέσχη.

Μέσα στο επόμενο τρίμηνο θα εξασφαλιστούν οι χώροι και θα εγκατασταθούν τα εργοτάξια για την κατασκευή των σταθμών Ανάληψης, Μηνά Πατρικίου, Βούλγαρη και Νέας Ελβετίας κι έτσι τα εργοτάξια θα φτάσουν στον τελικό αριθμό των 13 σε όλη την πόλη. Στις συγκεκριμένες περιοχές αυτήν τη στιγμή γίνονται μικροέργα, τα οποία μένουν απαρατήρητα από τους πολίτες.

Η μεγαλύτερη αναστάτωση αναμένεται να υπάρξει με την έναρξη κατασκευής των έργων στους τελευταίους δύο σταθμούς (Βούλγαρη, Νέα Ελβετία), καθώς το ανοιχτό όρυγμα θα σημάνει κυκλοφοριακές επεμβάσεις σε μεγάλες οδικές αρτηρίες, όπως η Παπαδάκη και η Μιχαήλ Ψελλού.

Για την κατασκευή του σταθμού Ανάληψης προβλήματα θα δημιουργηθούν στις οδούς Δελφών, Αναλήψεως, Γ. Δροσίνη, Ψυχάρη και Κατακουζηνού, ενώ για το σταθμό στη Μηνά Πατρικίου προβλήματα θα υπάρξουν στη Σόλωνος, τη Χαλκιδικής, τη Φιλελλήνων, την 25ης Μαρτίου και την Παπαντωνίου. Στο συγκεκριμένο σταθμό, μάλιστα, πρόκειται να κατασκευαστεί η διασταύρωση του μετρό προς την Καλαμαριά, οπότε τα εργοτάξια στην περιοχή θα είναι δύο.

Το χρονοδιάγραμμα

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, η βασική γραμμή του μετρό (Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός - Νέα Ελβετία), μήκους 9,6 χλμ., θα έχει ολοκληρωθεί ώς τον Oκτώβριο του 2012.

Μέχρι το 2014 θα ολοκληρωθεί και η ανατολική επέκταση στην Καλαμαριά, μήκους πέντε χιλιομέτρων, ενώ τα πέντε χιλιόμετρα προς τη Σταυρούπολη θα καθυστερήσουν περισσότερο, καθώς η χρηματοδότησή τους θα γίνει με κονδύλια του Δ' ΚΠΣ και η ολοκλήρωσή τους μπορεί να επεκταθεί μέχρι το 2015

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.