Σάββατο 8 Οκτωβρίου 2016

Μετρό Θεσσαλονίκης: Άγνωστο πότε θα ξεκινήσει και πάλι ο μετροπόντικας

voria.gr, 08/10/2016
Μπαράζ συσκέψεων μεταξύ των στελεχών της Αττικό Μετρό μετά την καθίζηση οικοδομής στην Παπαδάκη...

Διαβεβαιώσεις ότι δεν υπάρχει ο παραμικρός κίνδυνος. Με συσκέψεις επί συσκέψεων στις οποίες συμμετείχαν μηχανικοί και επιτελικά στελέχη της Αττικό Μετρό και της αναδόχου κοινοπραξίας κατασκευής του μετρό, κύλησε η εβδομάδα, μετά το βράδυ της Κυριακής οπότε έσβησαν οι μηχανές του μετροπόντικα, έπειτα από το πρόβλημα καθίζησης το οποίο εντοπίστηκε στην περίμετρο οικοδομής επί της οδού Παπαδάκη, στο πάρκο Κρήτης.

Το πότε θα ξαναβάλει μπρος το ειδικό μηχάνημα διάνοιξης της υπόγειας σήραγγας παραμένει άγνωστο καθώς, τόσο η Αττικό Μετρό όσο και ο ανάδοχος αποφεύγουν να δημοσιοποιήσουν το παραμικρό. Υπενθυμίζεται ότι με βάση την επίσημη αιτιολόγηση και των δύο, ο μετροπόντικας σταμάτησε την πορεία του, όχι λόγω της διαπιστωθείσας καθίζησης αλλά εξ’ αιτίας προγραμματισμένης συντήρησης. Σε αυτή την περίπτωση η επανεκκίνησή του θα έπρεπε να γίνει μέσα στις αμέσως προσεχείς ημέρες. Ωστόσο, σύμφωνα με έγκυρη πηγή κάτι τέτοιο είναι μάλλον απίθανο. Ο λόγος είναι ότι η πραγματική αιτία διακοπής των εργασιών διάνοιξης της σήραγγας ήταν η καθίζηση η οποία διαπιστώθηκε στην περιοχή του πάρκου Κρήτης και η οποία εξανάγκασε τους αρμόδιους να διακόψουν τις εργασίες στο σημείο εκείνο.

Αλλεπάλληλες συσκέψεις

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της Voria.gr τις ημέρες που ακολούθησαν έγιναν αλλεπάλληλες συσκέψεις οι οποίες συνεχίζονται και σήμερα. Σε αυτές συμμετέχουν μηχανικοί του αναδόχου, στους οποίους συμμετέχει και ομάδα Ιταλών οι οποίοι ήρθαν στη Θεσσαλονίκη την περασμένη Τρίτη για να συμβάλλουν στην αντιμετώπιση της κατάστασης. Συμμετέχουν επίσης μηχανικοί της Αττικό Μετρό καθώς και γεωτεχνικοί του Ομίλου Μελετών Τεχνικών Έργων (ΟΜΕΤΕΧ). Έργο αυτών των συσκέψεων είναι η πλήρης αποτύπωση του φαινομένου και η εκτίμηση για τη συμπεριφορά των εδαφών στις περιοχές απ’ όπου πρόκειται να διέλθει ο μετροπόντικας, από το πάρκο Κρήτης όπου έχει σταθμεύσει από το βράδυ της περασμένης Κυριακής, ως το σταθμό Πατρικίου. Μόνο όταν θα έχει ολοκληρωθεί ο κύκλος αυτών των μελετών και εκτιμήσεων και θα έχει οριστικοποιηθεί το σχέδιο των τυχόν παρεμβάσεων που θα χρειαστούν για την πιθανή ενίσχυση των εδαφών σε ορισμένα σημεία, μόνο τότε θα πάρει ξανά μπρος ο μετροπόντικας. Παράλληλα, σύμφωνα με πληροφορίες, κλιμάκιο μηχανικών προέβη τις προηγούμενες ημέρες σε αυτοψίες και ελέγχους κτιρίων κάτω από τα οποία πρόκειται να διέλθει ο μετροπόντικας μετά την επανεκκίνησή του.

Καθησυχάζουν οι αρμόδιοι

Πάντως, απ’ όλες τις πλευρές εκπέμπεται σταθερά το μήνυμα ότι δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος ανησυχίας. Τόσο η Αττικό Μετρό όσο και ο ανάδοχος διαβεβαιώνουν ότι όλα τα κτίρια, ακόμη και τα πλέον παλαιά, είναι απολύτως ασφαλή, υπογραμμίζοντας παράλληλα ότι καθημερινά γίνονται περισσότερες από 30.000 μετρήσεις όσον αφορά τη συμπεριφορά των εδαφών και των κτιρίων, από το εκτεταμένο δίκτυο αισθητήρων που υπάρχει σε όλη τη διαδρομή κατασκευής της σήραγγας, αλλά και στην κεφαλή του μετροπόντικα. «Διανοίξαμε δεκάδες χιλιόμετρα σήραγγας στην Αθήνα, με πολύ παλαιότερα μηχανήματα και με λιγότερη εμπειρία, χωρίς να συμβεί το παραμικρό. Η σήραγγα της Θεσσαλονίκης κατασκευάζεται υπό πολύ καλύτερες προϋποθέσεις, με πιο σύγχρονα μηχανήματα και βεβαίως, με συσσωρευμένη πλέον τεχνογνωσία», επισημαίνει παράγοντας της Αττικό Μετρό.
Υπενθυμίζεται ότι η καθίζηση, εξ’ αιτίας της οποίας σταμάτησε ο μετροπόντικας το βράδυ της περασμένης Κυριακής διαπιστώθηκε στην περίμετρο οικοδομής επί της οδού Παπαδάκη. Η καθίζηση μετρήθηκε περίπου στα πενήντα χιλιοστά, πάνω δηλαδή από το επιτρεπτό όριο (24 με 25 χιλιοστά). Την οικοδομή, στο ισόγειο της οποίας λειτουργεί και νηπιαγωγείο επισκέφθηκε κλιμάκιο μηχανικών το οποίο διαπίστωσε ότι δεν υπάρχει το παραμικρό πρόβλημα. Η οικοδομή είναι σχετικά καινούργια, διαθέτει πολύ καλή θεμελίωση και επιπλέον η καθίζηση ήταν ομοιόμορφη, γεγονός που δεν ανησυχεί τους μηχανικούς.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.